رفتن به محتوای اصلی
ماجرای خورشید مصنوعی در چین باقابلیت تولید گرمایی ۶ برابر بیشتر از گرمای خورشید

ماجرای خورشید مصنوعی در چین باقابلیت تولید گرمایی ۶ برابر بیشتر از گرمای خورشید

چند روز قبل خبری مبنی بر اینکه چین در حال ساخت خورشید مصنوعی است، منتشر شد. درواقع چین قصد دارد تا منبعی را برای تولید انرژی پاک ایجاد نماید و این منبع انرژی قادر خواهد بود تا دمایی با ۱۰۰ میلیون درجه را تولید کند. این خورشید مصنوعی درواقع می‌تواند وظایف خورشید را به عهده گیرد. خورشید مصنوعی تأثیر خوبی بر زمین خواهد داشت و تاکنون کشورهای مختلفی در راستای تولید انرژی پاک تلاش کردند.

ساخت خورشید مصنوعی توسط موسسه 

محققان چینی علوم فیزیک موسسه «Heftei» در چین، با رسیدن به دمای ۱۰۰ میلیون درجه سلسیوس موفق شدند تا دمایی ۶ برابر داغ‌تر از خورشید واقعی را تولید نمایند. باید اشاره‌کنیم که میزان دمای خورشید واقعی ۱۵ میلیون درجه است. دمای ۱۰۰ میلیون درجه درواقع قادر به تولید مقدار زیادی از انرژی خواهد بود. گفته می‌شود که فعال کردن این پروژه روزانه ۱۵ هزار دلار خرج خواهد داشت اما باید گفت که استفاده از این خورشید مصنوعی تحول بزرگی در زندگی بشر و مصرف انرژی خواهد بود.

البته باید بگوییم که دانشمندان اروپایی در آلمان نیز به دمایی بالاتر از ۱۰۰ میلیون درجه رسیده‌اند اما به دلیل احتمال ذوب‌شدگی مدت زیادی آن را حفظ نکردند. اما محققان چینی توانستند این میزان دما را تا ۱ دقیقه حفظ نمایند.

پروژه‌ی خورشید مصنوعی می‌تواند یک منبع انرژی پاک و نسبتاً ارزان باشد و از تولید زباله‌های هسته‌ای جلوگیری خواهد شد. این پروژه که یک راکتور محسوب می‌شود درواقع هیدروژن را به یک انرژی تجدید پذیر تبدیل می‌کند و هجومشی هسته‌ای را ایجاد خواهد کرد.

پس از فعال شدن و رسیدن به نتیجه نهایی این پروژه‌ی خورشید مصنوعی، شاهد تولید انرژی نامحدودی در زمین خواهیم بود و بسیاری از مشکلات مربوط به آب‌وهوا و انرژی در زندگی بشریت تغییر خواهد کرد. البته تلاش محققان همچنان ادامه دارد و کشورهای مختلف همچنان در این زمینه در حال تحقیقات گسترده‌ای هستند تا به نتیجه‌ی نهایی این پروژه دست یابند.

منبع : https://dinu.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا
Call Now Button